Thursday, 10 November 2011

bulan bulan "kaya" bagi mereka-mereka

Assalamualaikum...

Salam pagi jumaat yang penuh keberkatan. aku baru nak buat entri ala ala motivasi setiap jumaat, tapi nampaknya, ilmu belum penuh didada untuk dikongsi bersama. *malu pada diri sendiri. memandangkan aku ni lebih banyak cerita dogeng rakyat utk diceritakan, jadi merapu itu lebih... eh ape punyer intro daa...

tadi sok sek sok sek ngan cik fanako si sibuk (jgn marah! nanti aku jual!) kat opis ni hah... happy sgt dia mengenangkan bahawasanya yang adik dia bakal dapat rm100 dari kerajaan(bulih la banja shawl kat sugarscarf kan?)..oh ye, kerajaan bagi duit saguhati kat bebudak sekolah ni hah, rm100 sorang kot? heh?! bulan depan ayah-ayah, mak-mak depa dapat bonus lagik tuh! pastu...(tak abis lagi dengki si cik fanako ni) ade pulak yang dapat bantuan rm500 bagi yang berpendapatan kurang dari 3ribu..... huyooo pakcik kayo! mesti segala mak nenek gadjet habis dijual bulan depan! hahahaha... bagi yang menanggung hutang keliling pinggang, mesti lah boleh menghela napas utk bernyawa. hutang langsai walaupun bukan semua. lega.

pastu, bila dah duit byk, mesti ade kes-kes bersabit berbangkit terbangkit.... ape kes??? minyak nak naik barangkali ? (hahaha aku saje je bakor korang pagi jumaat neh!) bila minyak naik, barang kompom meletop pop pop naik. huih...... mana aci.... kome kome yang keja sektor swasta neh tak naik gaji weh!!!! bonus pong tak tahu lagi dapat ke idok, kalau dapat pong dok susuk susuk pitih nok gi bayar income tax plop!!! huh.... jgn ckp la nak gi beli gadjet, nok beli penapeh air (baca water filter) pon dok mampu! kedana! hahaha <------ okay, isu penapis air takkan berakhir selagi tak dapat idaman hati... hik hik....:)



akhirnya aku sebagai org pahang yang makan gaji ngan syarikat swasta, keliru bahasa... kejap kejap cakap pahang, kejap kejap kecek kelate....

hape hape lah labu.. janji paham! kalau dok pehe pong buat buat pehe deyh? :)

 

5 comments:

Rumah Kuning said...

pn.yellow belum tahu lagi dpt bonus ke tak? takpe.... dapat nanti bukan sebulan dua. kan???

Yellow said...

hehehe harap harap begitulah cik puan rumah kuning! boleh ikut cik puan gi melancong! tak gitu??

HappyIrfa said...

AKU JUGA SWASTA.MENGHARAP BONUS MANA TAHU KOT LA DAPAT 6 BULAN.
MAKCIK KAYO..AMIN

Yellow said...

irfa!!! amin3x

pastu ko passing sket kat SINI ek? hehehe

MAZ said...

woi atie tu la dgr belanjawan lain kali... sempena anak aku nak masuk darjah 1 tahun depan kan... start la dpt RM100... klw berterusan sampai tingkatan 5 aku dah kira... dpt RM1100 siapa nak bg...tp kena bukak acc. BSN kan aku x bukak pun... dpt x?