Wednesday 19 October 2011

Scotch Brite Mop

 Kepada ibu ibu yang rajin mengemop lantai macam aku, dah cuba brand ni??? Scotch Brite Nylon Mop @ latex mop...? memang best!

Aku tak tahu la... dah lama kot nak beli mop ni... memang ramai dah tahu, aku je tak beli beli... bukan ape, asal aku nak beli je... En. Apis dok cakap... mop pon nak ade brand? tak pon.. bagi habis dulu bulu mop kat umah.... masalahnya... mop tu dah sebaya usia perkahwinan kita cik abang oiii!!!! pada pada jugak la kalau nak berjimat cermat pon... kang nak mop umah kasi wangi mengharum, terbalik masam semerbak dek buluan mop yang dah macam rambut Johny Deep.. haih...

Tapi, dengan adenya mop baru.. perasaan rajin membuak2 sehingga mengemop seluruh umah sehingga ketingkat atas, lalu lecak bagai umah baru duduk! itu lah die penangan mop baru. Walaupun muka pucat lesi dek cirit birit, terus sihat sebab mop baru itu..

Aku rasa mop ni best dari mop biasa yang kite beli tu sebab kadar serapan air dia tu tinggi... korang mop sekejap je dah kering... tak dan la si Sasa ni nak cepek cepek kaki die kehulu kehilir... lagipon, takde lagi rambut2 mop tu tertarik kat kaki meja ke, kaki sofa ke... Lagi best sebab mop ni tarik sekali rambut, sawang dan tak melekat pun kat mop tu.. Lagipon mop ni kaler KUNING! yosh... bangga jap pegang mop kuning sambil pakai apron, melambaikan tangan ke jiran tetangga, hai saya puan Yellow... kelasss kau mak!!

Selain mop ni, aku pon suka gak guna sponge basuh pinggan dia.. Lambat nak berbau, nak berlendir.  pendek kata, tahan lama lah...



imej hasil gugel.. kang kalau aku amik gambo mop kat umah, En. Apis kata aku poyo plak! hahaha




CE beli sebatang, memang berbaloi!!... rumah berkilat, suami pon sayang!! muaahahahaha...

3 comments:

MAZ said...

poyo ko nenek... patut beli dr dulu dah 6 tahun baru rajin nye dtg...

Yellow said...

hoi3!!!

nenek nak tunggu cucu cicit pakai dulu!!! nanti abis mop dipasaran nenek beli pukal!

kah kah kah..

Eynadrina said...

mmg mop jenis ni best jemur pon cepat kering x dek la bau nyer hapak..