Monday 5 September 2011

Penat!!! dan gambar oh gambar!!!

Fuh!!! Alhamdullilah Syukur... selamat segala-galanya! Adik ipar dah kawin (2 org sekali gus tu nokk!!) makcik ditugaskan membuat hantaran kedua-dua mempelai.. Giler byk kali nak hantar hantaran orang Kelantan ni kan? Tapi yang paling saddis... mak di uji mengubah 5 hantaran dalam masa tak sampai setangah jam, di khalayak ramai, di tengah tengah rumah, dikerumuni oleh rombongan pengantin lelaki (adik ipar hok puang tengah bersanding nok!!!) bertungkus lumus, bersilat lintang pukang menyiapkan hantaran pihak pengantin lelaki (adik ipor laki plak) pada pukul 3 petang tu pulak!!! Dengan reben tinggal saki baki, aku teruskan jugak, berpeloh toksah cakap la... abih lekat bulu bulu biru utk hantaran kat muka mak yang cun neh... gold dust kat kening kalah Lady gaga kau!! hah! akhir nya siap!!! hamik... aku ni pantang dicabar, kalau dicabar terus meroyan mengubah tak hingat anak dah makan ke blom, dok kat mana pon aku tak amik tahu.. ooo tidak, tipu je... aku dah tido kan si Sasa, Afiq ku dah pasti kan berkepit ngan Ipod che Nor die (siap declare tu rete die) Arifff??? ade kat sebelah ni hah... 'toyong mama' Tolong la sangat kan!? hish!



TApi tapi tapi.... terlalu sibuk sampai sekeping gambar pon tak diambil, walau sekeping! sangat terkilan!!!!! mintak2 ade yang amik gambar sebab nak tengok sgt rupe hantaran yang haku buat tuh!!! sobss :(



Pastu pepagi hari Selasa yang indah, tipon yang lama tak berkisah.... menerima sms dari seseorang..

"kak ti pandai masak telo bungkus tak? hari ni nak beli barang, nak ajak KakT masak tom yam, kailan ikan masin, daging masak merah ngan telo bungkus..."


heh ko ingat aku restoran Alissarra ke hape? kah kah kah..... okay je dek.... kalau bab makan, walau hancur tulang 4 kerat ni keletihan pon akan ku masakkan utk perut2 pirana kat umah tu hah!!! (nampak sgt aku pandai masak kan? ngaku je la Hafiz Lazim!!!) BTW, berdoa la agar Ayah Nyah membeli gas ye? smlm sampai dari kampung, perot lapo, nak masak maggi... sekali gas abis da.... ( mana tak nya hampir 24jam atas keta, sakit perot dok berulang ke tandas anak branak.. tandas petronas Kechau tuh haku yang punya!! Siap parking dan tido. Rase sakit je perot, terjun g toilet... even aku ni memilih toilet... apa kan daya... ku teruskan jua niat di hati...)




Tapi... raya kali ni rasa sangat sangat BEST!!! seriously all out for both side!! saya anak yang baik!!! kah kah kah... mak abah, mama ngan abah tak cakap ape2 pon... aku je cakap sendirik!!!! tak pe.. bab masuk bakul, angkat sendirik ni kau serah kat aku!!!! aku expert babe! expert!!! hahaha


Kepada kedua-dua adik ipor... Tahniah! dan selamat menempuh alam rumahtangga, carilah harta karun didalamnya!! keywordnya SABAR!!!! selamat mencuba!!!



Selamat hari Raya, Maaf Zahir dan BAtin!!!! jemput datang kerumah berhari raya.. kalau nak rasa makan dlm pinggan VAntage, bawak sendirik ye?? umah haku pinggan abis pecah! Adik aku mangamuk, sebab kena basuh pinggan hati tuh.. haha Tunggu boss besar umum belanjawan pinggan mangkuk pulak!



anyway thanks to mok cik for this picture!!! suka saya... nampak ngat aku ibu mithali... kasik anak2 yang ramai ni makan.... mak tak makan okay? tapi muka haku, tuhan je la yang tahu kan?? ni meja pengantin okay.. konker anak branak.. siap kena sound.. sila buat macam rumah orang!! kah kah kah.. nak buat guano, ank ramai!! haha

No comments: