Friday 15 July 2011

REVIEW of SABA jelah…!!


Wokeh… saya rasa this is my first entry of food review kot… Hahaha sebab selama ni makan tak hingat nak snap gambo… laporrr.. terus sambar je makanan depan mata… Last Wednesday kot, En somi yang dah hampir setengah abad bertapa dirumah, bosan lalu mengajak si isteri makan bersama… Aww swit sgt… ß tidak.. sila bace si isteri mengajak sang suami secara paksa rela makan bersama…. Si suami dtg tepat pada mase dan terus ke Cyberjaya utk menenangkan anak tekak si suami yg menginginkan nasi Arab seperti diceritakan oleh adiknya PEJE… keh keh keh Berjaya jugak si PEJE provoke si abang… well si abang amat mudah nak diprovoke… nak nak pasal makan!!! Laju berderooommm!!!!
Wokeh sampai di Cyber jaya, menggagau carik kedai yang dimaksudkan “SANNAH” ibu Negara YAMEn kata si adik tadi… Cet! En GARmin tak berupaya nak kabo kt mane kedai yg dimaksud kan… mungkin terkeluar peta Malaysia barangkali… lalu… tanpa disedari terpaking la kat depan kedai ni… 



 SABA Restaurant kat Cyberjaya. maap malu nak snap gambo kedai... snap la tisu yg dah direnyuk neh...


Lalu mengoder ini…. Ayam die stim chicken… lembut… aroma spread well… lite.. not too spicy… pergghhhh……. Layan….



LAMB AOUKDh


LAMB AOUKDh... makan ngan roti ni... sedap bangat!!



Dan ini… okey ni pree je… jgn ngada nak masuk bill plak….


chicken cream soup



Reviewnya??? Saya makan KABSAH ayam… sedap!!! 2 thumbs up!!! Kalau ade 4 thumbs pon gua angkat empat2!! Pada aku la… org len tak tahu… then LAMB AOUKDh tuh memang superb!!! Aku yang tak berapa makan kambing or berbiri pon makan dgn lahap… makan ngan roti… pergghhh!!!! Padas n wallauwei.. sedap la plok!!!! Aku pon tak tahu nape laki aku order chicken cream soup ni… kat pizza hut pon ade kot??? Ape meroyan nak order kat kedai pak arab bau ketiak neh?? Eh tak.. die pakai REXONa okay!! Kat dalam soup tu ade ketulan2 ayam yang …mmmm rase die… aku pon tak tahu… tak sempat nak makan sebab… burrppp!!! Melepek kenyang!!! Korang bayangkan brother sebelah kiteorg makan sampai menangis nak abiskan nasik tu!! Aduh.. tak tipu weiii!!!! Ini serius!!!


 sampai kat opis, terus kasik cik fanako kiriman en Hafiz(roti arab tak abis, boleh?) 
"nak makan ngan ape ni kak oi?"
"ko bedal je ngan choki2 neh.."
pon boleeyyyy!!






psssttt!!! Kata si adik…” takpo… pas2ni kito make SANNAH plak… can compare rase die…” eeeuuuwwww!!!! Mesti die nak blanja 1st gaji kan kan kan???? Sila iye kan!!!! Wajib!!!! hahahaha

No comments: