Wednesday 7 November 2012

Dua orang anak lelaki

AKHIRNYA!!!


Aku berjaya menggunakan benda alah ni untuk berblog! oh blog.. kesian dia.. lama tak jenguk! dah berhabuk dah pon! 

oh ye disebabkan keuzuran diri sendiri, keuzuran masa, keuzuran cuaca, maka aku mengabaikan blog aku sendiri..

hehe lepas ni dah tak abaimsgt kot... nak letak macam macam pengalaman sebagai seorang ibu kepada 3 orang anak ni... (oh ye tak lama nak masuk 4)

seperti biasa la kan aku kalau dah preknen, memang kalah orang ngandung anak pertama alahannya.. ingatkan dah nak masuk 4 orang, makin berkuranglah kadar alahan tu.. rupenya tidak... ianya tak berkadaran langsung!! tapi alhamdullilah.... skang dah masuk 7 bulan!!! 3 months to go wei!!!

Dalam pada aku preknen ni, mcm mcm plak benda yg perlu diselesaikan. Anak sulong nak masuk darjah satu, anak kedua nak masuk pra tadika... orang gaji tak dapat lagi.. mcm mcm la...

tapi yang paling penting, ade sesuatu yang sangat besar (pada aku la) yang kena aturkan...ye!!!! aku ade dua orang anak lelaki yang perlu aku khatankan.... hahaha bukan aku yang khatankan ye? biler plak akunjadi mak mudim kan?

aku dah sevey byk klinik.. kebanyakannya dah penuh!!! cuti sekolah kan.. kompom la full!!! aku sevey2... byk jugak kaedah untuk khatan ni ye... tara klamp la..traditional, laser... eeee mcm mcm la...harga plak mcm2... jadi skang sgt pening sebab ade yang kata anak akunyg 4 tahun tu terlalu kecik untuk berkhatan.... ntah la... nani nak sambung sevey lagi... memerlukan lebih byk info...

mak aku kata "zaman skang, nak bersunat pon google!!! orang dulu pakat rendam je dlm sungai reramai... beratur reramai, jadi orang jugak!!!!!"

"ye la mak.... nanti saya rendam afiq ngan ariff dlm baldi.. umah saya, basin pon nan adoo!!"

No comments: