Sunday 19 February 2012

di rumah ke di ikeahh?

oooh!!! dirumah, bersama website ikea. terasa bagai di ikea la pulok. tengah buat checklist utk March (kire ni gaji bulan 2 kan?) muahahahaha.....  laki ku berkata, sabar lah awak, lepas lepas ni la plak....


isshhhh ade aku kisah??? kisah sebenarnya... walaupon hati nak pegi, even boleh jewww aku gi sendiri, tapi sebab dek larangan en. laki, aku tak pegi. hhahaha  berbelit ayat kan? aku memang ah.. dapat ckp pasal ikeah pon takpe... terus meroyan.. tak lagi dapat gi kan???  muahahahaha... dasar!!!

okaey... antara checklistnya;

1. rak tibi? nak customized ke nak beli ready made? hmmm kat ikea pon ade, comel comel je... tapi..... tak menepati citarasa memanjat aisha maisarah. si SASA ni memanjat no satu... kalau boleh, pasu bunga pon dia nak panjat... korang tak caya? hah nanti aku letak gamba die tersepit celah pasu bunga angkara nak panjat masuk dalam pasu bunga. eh SASA? awak ingat kalau awak masuk dalam tu, boleh kembang mekar ke??? tak de makna! masuk umah, basuh tangan kaki ngan sabun. dia jawab...... OKEIII.... eeeeeeeeee nak je ku cepuk mulot tuh! eh berbalik kepada checklist ni tadi, kalau boleh aku nak panel je, takde rak rak bagai... buat nyusahkan aku je nak lap habuk... aku tak rajin nokksss!!! tapi nak tinggi sampai ceiling. motip? nak tinggi melayut kan? ala bia lah... grand lah siket umah aku nan kosong tu kan? hah tibi kasik gantung dekat itu panel.. sudah.. simple ajo.. budget : 200.. pastu aku kena tampor ngan apek steven kilang perabot tu hah. dey!! mana dapat itu panel 8 kaki 200 latut? mau ada 4 latut woooo!!! kalau itu macam aaa, kasik postpone tahun depan!! hahahaha

2. langsir bilik ayah ngah. ha... yg ni nak beli kaler putih je... corak ala ala je... since ayah ngah tengah mencari calon, aku nak beli yang jarang jarang... nanti anak dara lalu, boleh lah ngintai ayah ngah tengah bagi makan ikan peliharaan dia tuh!! mesti terus terpikat! aaaauuuwwww!!! switnya jejaka ade anak ikan utk diberi makan!! okay motif lagih kan? tak la... bilik dia tak de pengudaraan yg cukup. so kena la langsir yg memberi angin sepoi sepoi bahasa masuk lalu menampor muka dia yang kuat tidor iteww.... hihiihi... semoga bilik tu lebih terang dgn kehadiran langsir baru tadi... budget: 60 hinggit kebawah... aku dah jumpa yg berkenan... rm59 je... aku dah jimat sengget!

haih bising la pulak si Afiq ni mengajuk dora the explorer  ni bercakap cakap...


3. spice rack. huhuhu aku tgh usha la neh... tempat lain tak lawa la... ikea lawa...!!! :)

4. kitchen divider. ni kompom kompom la kena customised kot. yang ade dipasaran hanya lah design design celahan kebedahan sahajewww.... hahahah marah mak bedah aku sebut nama dia. budget: tengok la duit gaji akulebih berapa... hew hew hew

5. kapet. nak beli ala ala kapet parsi <------ ade hati! takpe, nilai 3 dah menunggu tu... ntah ntah dah takde...:(  . budget : ntah, laki aku nak sponsor... selamat purse aku kan?

bising sungguh mulut si afiq ni tau.. dari tadi.."kuning! hijau! eh? biruuuuu!!!" serabut perut aku dibuatnya... lantak la.. dari dia kacau aku kan? dok sebelah aku, tekan enter je tahunya kan?




yang pastinya, checklist ni utk mase ni je, buat saat ni... kompom kompom bile aku bukak semula website ni nanti, maka bertukar lagi lah checklist aku berdasarkan perasaan aku diwaktu dan diketika itu...



eh tertinggal! aku tengok langsir umah aku ni jadi sengteng lah! okay, sila masuk checklist no. 6!

langsir depan umah aku... ikea je lah ek? tak payah susah susah cari parking kat tempat lain kan? budget? rahsia... sat gi kena penampor pulak ngan en. laki sebab checklist pjg berjela....!!!

 okay lah!! babai.. nak angkat dan lipat kain, jap lagi nak gi tapak semaian eh tapak pembinaan bersama anak anak sambil bawak bola sebijik. boleh main kat sane sambil nengok en. laki pasang jubin!! kelas kau panggil jubin! tiles okay tiles.... sambil lidah gulong gulong ala ala kelly sket!!

4 comments:

Rumah Kuning said...

amboi....panjangnya checklist. rasa-rasanya dari buat semua benda tu, baik ambik je tiket air asia. hehehe

Yellow said...

hehehe
kami kami, kalau beli tiket, bukan 2, malah..... 5!!! bankrup terus!

Irfa said...

kalau dah hati kat ikea..bekas sabun pun ko tetap nak ikea jugak.hehe

aku penah berangan nak tukar semua barang dalam umah buh ikea punya barang je

MAZ said...

Kelas ko nenek..... Mmg duta ikea la ko ni..... Bila nak buat potluck kat umah ikea ko lg.....