Tuesday 20 December 2011

phonebook, contact punyer nama

Assalamualaikum!!

tak sibuk, update blog malas... takpe, kitew tak de juta juta lemon reader! hehehe

hmmm ape korang letak kat phonebook telipon untuk en.laki korang? mak korang? abah korang? adik beradik korang?

hah??? aku? mesti lah teratur okay... mesti lah nombor yang teratas nombor ahli keluarga diikuti pakcik2 sedara mara.... caner aku susun? idok ler aku letak 1.mak, 2.abah... idok idok.... aku cuma pasti kan nama derang ikut giliran... kak long mesti lah atas kan? dan yg pastinya adik dibawah... sebagai contoh...

A Aaemakku
A Abahku
A Akak Long
A Ddikku Pisy
A Ddikku Bodi
A amama
Aabah Lazim 

dan seterusnya mengikut adik beradik, in law aku.... dan seterusnya bapak sedara.


ye... memang aku gigih mencipta yg memang end up pening kepala nak susun okey. Tu ce tengok 'D' besar "D" kecik pon ade beza tau. kalau salah di susun, koknya lepas kebawah sekali dalam hierarki ni...

Mesti korang tertanya - tanya kan mana pegi nama atau nombor laki aku kan? mmmm malas nak citer, tapi citer jugak la... En. laki ni terkenal dgn sikap tak berapa nak romantik... (ngan aku la...) puas aku cipta susunan dlm telipon tu supaya nampak betapa dia no.1 dalam segala hal yang aku buat. kaedahnya? aku tengok dia save nama aku dalam phone dia nama penuh aku???!!! huh! aku terus sentap lah!!! terus aku buang nama dia "A AAbby" yang duduk di tangga teratas phonebook aku tuh!! hehehe 

Jangan marah... bukan ke awak kata "eh? kewl aper... letak nama penuh camtuh?! baru lah best!"


memang lah best kan?


owh by the way awak.... tukang buat umah tu bukan POKEMON, tapi DOREMON (aku rase Deraman asalnya... tapi biasalah kok indon tergeliat sket lidah nak sebut Deraman kot)

sama lah macam anak aku Afiq : mama, jom kita cari nisai?
aku : nisai? sape tuh?
afiq : ala.. yg buat umah kita tuh!!
aku : huh!! MISAI la.... ape kau ingat nisan lebah nak???



saje merapu... tak de keja dok melanguk tunggu masuk waktu!

No comments: