Thursday 4 August 2011

Sayang selasih hamba masakkan!!

tau tak pokok ape ni? ye selasih, biasa org amik biji, rendam dlm air... pastu kombang... letak dlm sirap... gulp gulp gulp minum dgn rakus dan tanpa was2 bahawa takkan ade pokok selasih akan tumbuh dlm perot even kau dah telan berbillion bijik selasih selama kau hidup!!

Bukan je cantik pokok ni... malah boleh jugak eksen pokok ni sebagai pokok lavender tumbuh mewangi didepan umah sebab bunganya yg syantek kaler purple!!

PAstu takkan nak bior je kan daun tuh? tak nak buat ape2 ke? eeee geram je aku nengok menghijau tepi pokok mangga ni... ku petik,


ku masak sambal ikan ala2 kat restoran Thai Alissarra Puchong Indah tu hah!! sedap wei... (masuk bakul, angkat sendiri)... serius.. mungkin korang boleh cube... pastu ade tom yam lagik tuh!!

pergh... ade cendawan goreng lagik tuh!!! eh.. nasik goreng cino jugak la...

sebenarnya semalam, balik lambat, happy sebab cik irfa follow blog aku.. excited coz aku tak de follower.. masih baru berblog!!! hahaha pastu jalan jem... hari hujan, En. Somi tanyer... kat mana dah? OTW la awak... sket lagi sampai..(eh tengok nipu somi... tak baik tau.. but memang that time aku OTW to my home swit home)... balik... terus bersilat kat dapor... ikan dah ade dlm sink, swit somi i kan? tlg keluarkan ikan bagai... so aku pon bersilat bunga keberapa pon aku tak tahu.. jadi terhasil la makanan tak berapa nak bernas kat atas!!

No comments: