Friday 8 July 2011

Petua 1 -

Kata nenek kebaya kan? mesti banyak no pantang larang ye dak? Kelmarin... garam kat umah habis... kebetulan jiran yang baik bebenor ni datang menyinggah bertepek kat umah nak borak, mensyuarat tingkap katanya. PAstu sambil2 tangan sibuk memasak kari kapla ikan, "aku ni tunggu si polan belikan garam..."jiran tadi berkata2 "o ye.. aku pon garam habis nokk!!"aku plak berkata2.... "eh ko tahu tak garam tak leh habis lasung tau kat umah... tak elok... nenek aku ckp..."dia ckp lagik...  erk??? dalam hati.. aku cam selalu je habis licin siap tonggang bekas garam basuh utk refill esok..!! 

Okay tanya la en somi... memang la... beras, gula, garam... asam...(eh nambah plak...) tak leh kering or putus bekalan kat umah kite... kata org tua2... nati kita mudah putus rejeki.... or tak murah rejeki...(tambah lagik)


okay... rezeki ditangan tuhan sebenarnya ... :) sekian...

No comments: