Friday 1 July 2011

Ku angkut semua ke Office..

"Nak buat macam mana, serba salah dah rasanya.. takkan nak tinggal anak tepi jalan kot" kata Hafiz kat boss dia...

Jadi, hari ni giliran saya pulak rasa serba salah tu... Kesihatan en. suami tak berapa mengizinkan lagi. Biasanya dia la yang menjaga anak pada hari Sabtu begini. Dulu dah pernah bawak budak berdua ni. Siap kena memo lagi. Hari ni terpaksa, darurat da ni... (mintak2 takde la plak boss turun kan?) 

Sampai je opis, terus check staff list yang cuti... yess!! boss i cuti you!! okay senang siket hati. Tengah dok syok2 soh budak main game kat telepon, Tadaa!!! 'akak HR' datang!!! Abih.. memang tsunami skali ni... nak buat macam mana, redho je la... buat muka yg teramat bodo n... take my staff punyer payslip and say "TQ!"... "akak HR" siap sound... "eh PPC ade staff baru ek, Puan Maziati?" hah amik ko! terkulat2 nak menjawab... "ha ah... practical trainee cum 'mengemas officer' " 

Ye lah kan? bak kata Hafiz..... "takkan nak tinggal anak tepi jalan?" 

Korang2 beruntung kalau tak pernah face prob ni... Bagi saya, memang dah lali.. asyik berharap boss2 faham situasi saya. Tapi kan ... tapi kan... sampai bila orang asyik nak paham situasi kita? kekadang menyampah jugak... asyik2 dia ni yang ade personal problem!!!! :(( sedey... 

Masalah kita sebagai ibu yang bekerja memang tak putus2 serba salah... banyak sangat masalah yang datang menimpa, bertimpa2... terkadang, TERmenangis sorang2... pagi2 hari dah nangis... malu kat anak2... mama minta maaf sayang, mama tak sengaja... 

Saya kadang2 keliru mana satu nak dimula kan dulu. Macam byk sangat kerja rumah nak disettlekan, kerja opis tak kurang juga. Saya tabik ibu2 diluar sana yang berjaya mendidik, mengasuh anak, menjaga makan pakai, sambil menjaga diri sendiri dengan sempurna. Kadang2 termenung sejenak memikir, dalam kepenatan diri ini, berapa percent penat saya luangkan utk suami saya? Walhal itu la tanggungjawab utama saya. Dalam kesibukan saya menjaga anak dan tumah tangga, saya terkadang terabai kan dia. Teruknya saya. Im so sorry dear... saya tak bermaksud begitu... 

Jadi balik kerja ni karang, saya mesti pasti kan.... mmmm okay!! urut kaki die yang lenguh sebab kesan2 operation tu hari... Semuga dia cepat sembuh seperti sediakala... sebab saya nak shopping baju raya ... ????? ade ke patut??? :)) kidding!! :P
dulu... dah memo... sekarang???



lebih advance sebab ariff berjaya membuat artifak dibaju mama..:((

No comments: